8 Ağustos 2009 Cumartesi

PİSİM BURADA OLSA İDİ

NE GÜZEL EĞLENİRDİK

24 Mart 1947 Pazartesi

Bugün 9’da otelin holünde Nazif beylerle buluşup 10.30 trenine yetişmek üzere yola çıkacaktık. Nazif Bey’in son dakikada bir sürü işler çıkarması yüzünden otelden 10’a doğru ayrılabildik ve tabii treni kaçırdık. 11.30 trenine kaldık. New York garının hususiyeti tren namına bir şey görünmemesi. İnsan yaklaştıkça kendi kendine açılan manyetik kapılar hayretimizi mucip oldu. Asansörle veya döner merdivenle aşağı inildikten sonra insan kendisini trenlerin yanında buluyor. Pulman’la seyahatimiz çok rahat geçti.

15.30’da Washington’da idik. Otele gelmemiz saat 16.30’u buldu. İsmail Kavadar gelip bizi otelde buldu. Yemeği beraber yedik.

25 Mart 1947 Salı

Sabah USEE’ye gittik. Gündüz resmi işlerle geçti. Akşam İsmaillerle birlikte Shor Rama Otelinin lokantasında yedik. Variete (*)ve dans.

26 Mart 1947 Çarşamba

Öğleden evvel resmi işler. Öğleden sonra İsmaille çarşıya çıktık.

Akşam yemeğini Cafe Parisienne’de yedik. Gece Burlesque(**)’e gidecektik. Fakat kapalı imiş. New York’takiler esasen kapanmış. Talihimize buradaki dame burlesque de kapalı. Şu halde Amerika’nın bu hususiyetini görmek mümkün olamayacak.

Capitol sinemasına gittik. Variete çok güzeldi. Evlendiğimizin beşinci senei devriyesi pisim, burada olsa idi ne güzel eğlenirdik.

(*) Farklı sanat çeşitlerinden oluşan gösteri.

(**)Sanat alanında ve özellikle edebiyatta rastlanan, komikliğe dayanan bir tür.