8 Ağustos 2009 Cumartesi

8 KATLI AMA ŞEHİR KADAR BÜYÜK OTEL

27 Mart 1947 Perşembe

Bütün gün resmi işlerle geçti. Öğleden sonra bir aralık Büyükelçi kabul etti.

Akşam yemeğini otelde yedik. Öğle yemeği için USEE erkanını otele davet etmiştik.

28 Mart 1947 Cuma

Öğle yemeğini Kavadar’la otelde yedik. Saat 17.30’da Amerika Hariciye Müsteşarı Cocktail Party verdi.

Bir aralık yukarı katlara çıkarak bütün binayı gezdik.

29 Mart 1947 Cumartesi

Sabahleyin çalıştım. Öğleden sonra Hadika hanımla çarşıya çıktık. Akşam yemeğini İsmailllerle Ballalaika’da yedik. Variete, dans….

30 Mart 1947 Pazar

Öğleye kadar otelden çıkmadım. Öğleden sonra Washington Monument(*)’e çıktık.

(*) Anıt

31 Mart 1947 Pazartesi

Sabahleyin Celile hanımla biraz çarşıda dolaştık. Öğle üzeri Nazif Bey geriye dönmesi için telgraf aldı. Gelen talimat sarih değil. Planlarımız altüst oldu. Telgraf çektim, cevabını bekleyeceğim.

1 Nisan 1947 Salı

Büyükelçi bizi Sefarethane’de öğle yemeğine davet etti.

Kavadar’a bizimle beraber Japonya’ya gitmesi için telgraf geldi. Şahsen çok memnu n oldum. Fakat Kavadar rahatsızlığından bahisle nazlanıyor. Kandırmaya çalışıyorum.

2 Nisan 1947 Çarşamba

Bir şey yapmadan bekiyoruz. Kavadar yarın doktora görünecek.

3 Nisan 1947 Perşembe

Kavadar bizimle gelmeye karar verdi.

Şehirde epeyce dolaştık. Akşam tekrar Cario Club’a gittik.

Washington’da kaldığımız Wardman Park Hotel çok muazzam bir bina. Yüksekliği yalnız 8 kat. Fakat bir şehir kadar büyük. Ragıp’la beraber işgal ettiğimiz iki odanın planı şöyle:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder